mirror's edge

Author: nikos

Είναι γεγονός ότι από την πρώτη του επίδειξη το Mirror’s Edge, η νέα δημιουργία της Dice (υπεύθυνη για τη σειρά Battlefield), κατάφερε να τραβήξει τα βλέμματα πάνω του και σίγουρα όχι άδικα. Όπως ήταν φυσικό λοιπόν, δεν θα μπορούσε να λείπει από τo περίπτερο της EA στη φετινή έκθεση της Λειψίας, όπου για πρώτη φορά ήταν διαθέσιμο για δοκιμή από το κοινό. Αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι το Mirror’s Edge επιχειρεί να μεταφέρει την αίσθηση του -πλέον διάσημου- La Parkour σε έναν τίτλο πρώτου προσώπου, όπου θα κληθούμε να χρησιμοποιήσουμε τις εξαιρετικές φυσικές ικανότητες της Faith ώστε να καταφέρουμε να περιηγηθούμε στα διάφορα επίπεδα.

Σύμφωνα με τα λεγόμενα του υπεύθυνου της Dice, ο οποίος έκανε αρχικά μία επίδειξη του τίτλου, η Faith δεν κατέχει υπερφυσικές δυνατότητες αλλά, αντίθετα, χρησιμοποιεί τη μοναδική της ευκινησία και φυσική κατάσταση για να ανταπεξέλθει στις διάφορες καταστάσεις. Εξαρχής γίνεται σαφές ότι το παιχνίδι στοχεύει στον απλοϊκό χειρισμό καθώς ελάχιστα κουμπιά χρειάζονται για την εκτέλεση των διαφόρων κινήσεων. Με το L1 (η δοκιμή έγινε σε έκδοση του PS3) δίνουμε εντολή στην Faith να σκύψει ή να γλιστρήσει (εφόσον τρέχει) ενώ με το L2 πραγματοποιεί άλμα.

Ιδιαίτερα σημαντικό στοιχείο αποτελεί η διατήρηση της ταχύτητας της ηρωίδας μας. Όσο περισσότερο τρέχει (δεν χρειάζεται το πάτημα κάποιου κουμπιού προκειμένου να κάνει “sprint”) τόσο πιο γρήγορα κινείται, κάτι το οποίο έχει σαν αποτέλεσμα την πιο επιδέξια εκτέλεση των διαφόρων ελιγμών. Θα μπορεί, παραδείγματός χάρη, να σκαρφαλώνει γρηγορότερα ή να περπατάει για μεγαλύτερη απόσταση στους τοίχους. Από τα πρώτα μας βήματα στο επίπεδο γίνεται εμφανής η προσπάθεια της Dice να δώσει την εντύπωση πως χειριζόμαστε έναν άνθρωπο και όχι κάμερα (όπως συμβαίνει μάλλον στην πληθώρα των FPS). Αυτή η αίσθηση πετυχαίνεται σε μεγάλο βαθμό χάρη στην σωστή εμφάνιση των διαφόρων μελών της Faith, πάντα ανάλογα με τις κινήσεις που εκτελεί, ενώ σε αυτήν την αίσθηση συμβάλλουν καταλυτικά διάφορες λεπτομέρειες, όπως η τοποθέτηση των χεριών της στον τοίχο –όποτε πετυχαίνουμε έναν.

Εκτός όμως από τις ακροβατικές της κινήσεις, η ηρωίδα είναι ιδιαίτερα ικανή και στις μάχες σώμα με σώμα. Όποτε πλησιάσουμε κάποιον εχθρό μπορούμε να πατήσουμε το R2 προκειμένου να εξαπολύσουμε μία γροθιά ή κλωτσιά -εφόσον πέφτουμε από άλμα ή γλιστράμε εκείνη την στιγμή- ενώ διαφορετικά δύναται να πατήσουμε το Τρίγωνο την στιγμή που το όπλο του αποκτά μία κόκκινη απόχρωση ώστε να τον εξουδετερώσουμε αυτοστιγμεί -με εντυπωσιακές κινήσεις- αρπάζοντας ταυτόχρονα το όπλο του.

Αν και μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε οποιοδήποτε πυροβόλο όπλο, γίνεται γρήγορα εμφανές πως ο τίτλος αποτρέπει έντονα από τη χρήση τους. Όσο έχουμε ένα όπλο στα χέρια μας η κίνηση είναι σαφώς πιο αργή, δεν μπορούμε πλέον να πραγματοποιήσουμε τους διαφόρους ελιγμούς ενώ επίσης οι σφαίρες του είναι ελάχιστες. Ως εκ τούτου, βρήκαμε φρονιμότερο να μην αντιμετωπίσουμε το παιχνίδι ως ένα άλλο FPS αλλά αντίθετα να πετάμε το εκάστοτε όπλο από τα χέρια μας ώστε να εξοντώσουμε τον εχθρό από κοντά χρησιμοποιώντας την αρχιτεκτονική του επιπέδου προς όφελός μας ώστε να τον φτάσουμε με σχετική ασφάλεια. Όσον αφορά στον τεχνικό τομέα, το Mirror’s Edge δείχνει αρκετά υποσχόμενο απεικονίζοντας ωραίες και καθαρές επιφάνειες με καλούς φωτισμούς, προσφέροντας σίγουρα ένα πολύ ευχάριστο θέαμα. Ωστόσο, στην έκδοση του PS3 την οποία και είδαμε, υπήρχε ιδιαίτερα έντονο πρόβλημα με το antialiasing, πρόβλημα το οποίο ευελπιστούμε να διορθωθεί ως την τελική έκδοση του παιχνιδιού.

Σε συζήτησή μας με τον υπεύθυνο ανάπτυξης του τίτλου, έγινε γνωστό ότι η διάρκεια του single player campaign θα φτάνει τις 10 ώρες. Τέλος, όπως μας είπε, ο κόσμος έχει βγάλει λανθασμένα το συμπέρασμα πως το παιχνίδι θα λαμβάνει χώρα κυρίως σε ορόφους ψηλών κτηρίων καθώς αυτό το μέρος δεν αποτελεί παρά ένα μικρό κομμάτι ανάμεσα σε πληθώρα διαφορετικών περιβαλλόντων, όπως -μεταξύ άλλων- εργοστασιακά συμπλέγματα και εσωτερικοί χώροι σπιτιών. Ο τίτλος αναμένεται να εκδοθεί εντός τους τρέχοντος έτους για Xbox 360, PS3 και PC, ενώ αξίζει να σημειώσουμε ότι -παρά τα τεχνικά του προβλήματα- το Mirror’s Edge ήδη δείχνει πως θα καταφέρει να προσφέρει μία ξεχωριστή εμπειρία (κάτι που ομολογουμένως χρειάζεται το είδος).


game trailer



 

0 Response to “mirror's edge”

Leave a Reply

NBA DAILY HIGHLIGHTS

visitors

hit counter